Mieszaniec

Kolorowy swiat... zawsze i wszędzie tam bedzie! Dzien dobry i dobry dzień, dzis polecam przepyszny zestaw na sodko z jeżynkami. A zapewne wiecie, ze jeżyny zwane inaczej ożyną lub ostrężyną to jedne z najstarszych owoców świata o wspaniałych właściwościach leczniczych i odchudzających. W tradycyjnej medycynie ludowej na ich bazie wytwarzano sok, który służył do zwalczania... Dzięki dużej zawartości witaminy C i E jeżyny mogą zmniejszyć ryzyko rozwoju groźnego zwyrodnienia plamki żółtej. Zawarta w jeżynach witamina K natomiast pełni ważną rolę w powstawaniu właściwej formy osteokalcyny (białka występującego w tkance kostnej). Jeżyny zawierają najwięcej witaminy E (czyli witaminy młodości) ze wszystkich owoców leśnych. Ponadto są źródłem wielu antyoksydantów, które opóźniają proces starzenia się skóry. Zatem do roboty. Przygotujcie składniki na:

Jeżynowy Przysmak 

Składniki:
Ten przepis znalazlam na jednym z blogow, ktory bardzo polecam Smaczna Pyza

2-3 duże garści mieszanki sałat
6 półplastrów świeżego ananasa grubości ok. 1 cm
2 op. serka Burgos fresco, po ok. 60 g każde
ok. 1/2 szkl. świeżych jeżyn 

SOS - 5 łyżek oleju roślinnego, u mnie z zarodków rzepaku
2 łyżki soku z cytryny
1/2 łyżeczki miodu
1/3 łyżeczki posiekanej skórki cytrynowej
do smaku - sól, pieprz kolorowy mielony, 4 krople sosu piri-piri
dodatkowo - ok. 2 łyżeczek wiórków skórki cytrynowej
1 łyżka oleju roślinnego do ananasa

''Cytrynę dobrze wyszorowałam i sparzyłam. Otarłam z wierzchu żółtą część skórki, wycisnęłam sok.

SOS - do słoiczka wlałam olej, sok z cytryny i miód. Dodałam trochę drobno posiekanej skórki cytrynowej. Doprawiłam do smaku sosem piri-piri, pieprzem i szczyptą soli. Zakręciłam słoiczek i potrząsałam nim jak shakerem przez kilka chwil aż składniki w środku dobrze się wymieszały a całość nabrała konsystencji emulsji. 

Liście sałaty  i jeżyny opłukałam i dobrze osączyłam. Serek pokroiłam na ósemki. Plastry ananasa przekroiła na pół, wycięłam twardy rdzeń. Oprószyłam je odrobinką soli i posmarowałam olejem. Ułożyłam na rozgrzanej patelni grillowej i piekłam po kilka minut z każdej strony. Kiedy zaczął robić się szklisty zdjęłam na talerz żeby nieco przestygł.

Na talerzach ułożyłam porcje porwanych liści sałat. Na sałacie rozłożyłam kawałki ananasa i serka oraz jeżyny. Całość polałam sosem i posypałam wiórkami skórki cytryny. Podałam od razu po przygotowaniu.  

Jeśli nie macie takiego serka możecie dodać kawałki czy małe kuleczki mozarelli z zalewy albo nawet twaróg podzielony na okruchy wielkości kęsa.''

Mega, polecam!




Komentarze

Popularne posty