Nawyki Zywieniowe nie Dieta

Zadna dieta nie da Nam gwarancji aby na lata zachowac konkretne rozmiary. Moze Nas zdecydowanie pograzyc w chaosie jakim staje sie etap po samej diecie zwany efektem jojo, bo wracamy do NASZYCH NAWYKOW sprzed diety. I wlasnie w tym tkwi problem, sama jestem przykladem walki z dieta i jej okropnymi nastepstwami. Dlugo bo az 7 miesiecy stostowalam diete DR. Dukana i nie jestem z siebie dumna... w jakim sensie? A w takim, ze wogole sie zdecydowalam na diete. Nie powiem efekty byly piorunujace, niestety takze wycienczajace i wyniszczajace moj organizm. Od czego sie zaczelo? Zawsze wazylam ponizej 60kg i to byla moja waga, ktora tolerowalam 54 - 58kg. Tryb zycia dosc aktywny, jak studentka mialam co robic a takze jako osoba pracujaca wieczorami i w weekendy. Zycie moje nieco uleglo zmianie, gdy wyjechalam za granice... tzw wypad emigracyjno - zarobkowy. Wowczas wpadlam w sidla szybkiego, neregularnego i poznego spozywania smieciowych produktow. Ale tak naprawde, czy to nie jest wymowka? BYla i jest dla wiekszosci z tych, ktorzy wciaz zyja w przekonaniu, ze angielskie jedzenie prowadzi do otylosci i depresji... totalna bzdura. Przytalam sporo prawie 20kg i nie musialam w ciaze zachodzic. Coz tak bywa, nastapilo to z czasem i nie bylam w stanie zrelacjonowac progresu dopoki nie wybralam sie na wakacje ze znajomymi... ha i tutaj ZONK! Zdjecia jedynie uswiadomily mi jak daleko zaszlam, na ile sobie pozwolilam by doprowadzic sie do takiego stanu. Diete rozpoczelam w roku 2010 i na przelomie 2011/2012 dostosowalam calkowicei spozywanie produktow do swoich potrzeb i stylu zycia. Jak? Z pewnoscia nie bylo latwo. Dieta Dukana wykonczyla mnie, bylam slaba, wypadly mi wlosy (bardzo duzo) do dzis nie moge sie z tym uporoac i nawet po rocznych naswietleniach nie jestem w stanie odzyskac mojej czuprynki... Nerki, troszeczke problemow w tej dziedzinie a takze problemy hormonalne - to bolalo najbardziej. O tym kiedy indziej. Do diety dukana zaczelam wprowadzac pewne zmiany i zmodyfikowałam ja po swojemu, dzieki temu zrzucilam dokładnie 19,5kg w ciagu 11 miesiecy i 2 tygodni. Pamietam bo prowadzilam głupi dziennik pokladowy - nie polecam, tak samo jak wazenie sie codziennie. Kobiecy organizm zna swoje atuty i przywary, a z pewnością odczujecie gdy nastapia w nim zmiany. Nie jemy chrupek, batonow, ciastek z czekolada, nie pijam zadnych napoi gazowanych nawet wody... zadko pijam alkohol ale sobie go nie odmawiam gdy jestem na imprezie lub wśród znajomych. Pijam lapke wina raz do dwoch w tygodniu. To poprawia krazenie i wzmacnia uklad krwionośny. Ale my nie o tym. Jak te nawyki naprawde wdrozyc w nasz codzienny lifestyle? Powoli, nie drastycznie - z ostroznoscia nie pewnoscia siebie, ze sie uda! Zalozcie sobie pewien cel i tryzmajcie jego, trzymajcie sie postanowien. Jesli na dzien dobry podpowiesz swojemu umyslowi, ze chcesz dzis zjesc to a nie specyficzne snaidanko - uwierz mi kazdego poranka tak wlasnie bedziesz prowadzic walke z wiatrakami. Prosze cie, wstan rano wypij wode (letnia, nie zimna) zajrzyj do lodowki, jesli nei masz jajek, bialego twarogu czy pomidorow a masz owoce i owsianke zjedz je. Lub zblenduj owoce z pol szklanki woda. Z pewnoscia tego jednego dnia juz odmienisz swoje nastawienie. Co dalej? Szykuj sobie niespodzianki, zrob cos dobrego do pracy na lunch zamiast isc do sieciowek i kupowac te sama kanapke albo do restauracji na lunch z typowa salatka grecka, ktora jestes w stanie w domu przygotowac i miec jeszcze na pozniej, gdy organizm wola daj mi jeszcze. Jesc 4 razy, 5 czy 6 w ciagu dnia? Coz zalezy to od potrzeb, jakie twoja podswiadomosc wysyla do przysadki mozgowej - tam rozpoczyna sie istna walka miedzy tym co zdrowe i dopuszczalne a tym co smieciowe i szkodliwe. Twoja decyzja, dzis zjedz cos innego... dokonaj wyboru - swiat nie bedzie stal otworem tylko dla tego, ze chcesz cos zmienic. Ale moze ci pomoc zdobyc to co w gruncie rzeczy jest na wyciagnieciu reka. Czyz nie? To taki krotki wstep na poczatek ode mnie a juz niebawem wiecej na temat nawykow w ciagu wolneo dnia, podjadaniu i cwiczeniach - tak one tez sa wazne! 



Komentarze

Popularne posty