Wczesne sniadanie - mitow powielanie.


Gdy organizm jest głodny wysyła sygnał głodu. Głód pojawia się w momencie, gdy jest zapotrzebowanie na pokarm. Jeśli nie położysz się spać głodny – nie powinieneś obudzić się głodny, ponieważ głód jest spowodowany pracą umysłową lub fizyczną. Dlatego nie trzeba jeść śniadań. Twój organizm w tym momencie dnia nie potrzebuje pożywienia. Sam postanowiłem zaufać tym wskazówkom i postępowałem wedle nich. Jednak zauważyłem kilka trudności stojących mi na drodze. Piszę o nich poniżej. Przeważnie, gdy wychodzimy rano do pracy lub szkoły jemy śniadanie. Robi tak większość ludzi, włącznie ze mną. Teoretycznie można by zmienić ten nawyk i jeść wtedy, gdy rzeczywiście poczujemy się głodni. Tylko jest jeden problem. Tak się składa, że Twój plan zajęć może nie pozwalać Ci na jedzenie, gdy jesteś głodny.  Masz na to wyznaczony czas, przerwę śniadaniową lub obiadową. Przez to nie możesz pozwolić sobie na spożywanie posiłków o dowolnej porze dnia. Dlatego wprowadzenie tej zasady może być niekomfortowe, albo wręcz niemożliwe. W moim przypadku, gdy nie jadłem śniadania i poszedłem na uczelnię, po kilku godzinach zaczynało mi burczeć w brzuchu, a ja nie mogłem wyjść w środku zajęć, aby coś zjeść. Dlatego teraz jem śniadanie za każdym razem, gdy wiem, że przez najbliższe kilka godzin nie będę mógł nic jeść. Jednak w weekend rzeczywiście jem o wiele później, bo nie czuję z rana głodu. Moje śniadanie zaczynam po 3-4 godzinach od wstania z łóżka. Prawdą jest, że im więcej zjemy, tym dłużej nie czujemy głodu. Tylko jeśli zjemy duże śniadanie, potem zjemy duży obiad, chociaż jeszcze nie przetrawiliśmy śniadania, a na koniec jeszcze kolacja – raczej nie zdołamy wykorzystać tego paliwa. Stanie się ono obciążeniem dla organizmu.

Komentarze

Popularne posty